به بهانه خداحافظي "شكيل اونيل" /آخرين پرتاب‌هاي پليس، خواننده، هنرپيشه ورزمي‌كار
 
بسم رب النور والنور
خوش آمدید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

ستاره 216 سانتي متري بسكتبال، بعد از 19 فصل حضور در NBA، شش آلبوم موسيقي، هفت فيلم سينمايي، 28596 امتياز، 13099 ريباند و افتخار داشتن عناويني مانند امتيازآورترين، باارزش ترين و هر عنوان با ارزش ديگر در بسكتبال، آخرين پرتاب‌هايش را به سمت حلقه انجام داد و دنياي حرفه‌اي خداحافظي كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شكيل اونيل ملقب به "شك" كه يكي از بزرگ‌ترين ستاره‌هاي بسكتبال جهان به شمار مي رود پس از 19 سال بازي در سطح اول بسكتبال جهان به طور رسمي خداحافظي كرد. ستاره 2 متر و 16 سانتي متري كه حدود 150 كيلوگرم وزن دارد و از لحاظ فيزيك بدني يكي از بازيكنان استثنايي جهان به شمار مي رود.

* شكيل اونيل در NBA

اونيل از سال 1992 كارش را در NBA آغاز كرد و از همان ابتدا به عنوان يك بازيكن سنتر فوق العاده خودش را در سطح جهان مطرح كرد. شكيل در سال 1993 جايزه روكي (بهترين بازيكن تازه وارد به NBA ) را وارد ويترين افتخاراتش كرد.

اونيل سه قهرماني پياپي با لس آنجلس ليكرز را تا سال 2002 به دست آورد. حضور او در كنار كوبي برايان، لس آنجلس ليكرز را به تيمي رويايي تبديل كرد كه هيچ تيمي را ياراي مقاومت در برابر آن نبود.

دو پادشاه اما در يك اقليم نگنجيدند و اين اونيل بود كه با جدايي از لس آنجلس ليكرز به ميامي پيوست و چهارمين قهرماني‌اش را در NBA به دست آورد. حضور اونيل در فونيكس در سال 2008 همانند گذشته پرفروغ نبود، وي فصل بعد كريولند كاواليرز بازي كرد و سرانجام به بوستون پيوست.

اونيل در زمان حضورش در NBA چندين بار عناوين ارزشمندي مانند ارزشمندترين بازيكن (MVP)، امتيازآورترين بازيكن، ستاره طلايي و چندين و چند افتخار فردي ديگر را به ثبت رساند تا نامش در كنار ساير بزرگان بسكتبال جهان مانند، مايكل جوردن، كريم عبدالجبار، كارل مالون، آلن ايورسن و اسكاتي پيپن ثبت شود.

* زندگي شخصي اونيل

زندگي شخصي اونيل هم خالي از حاشيه نبود. ستاره‌ي بلند قامت بسكتبال جهان در شهر نيوجرسي به دنيا آمد. پدرش بسكتباليسيتي حرفه‌اي بود اما اعتياد به مواد مخدر اجازه نداد همچون پسرش شهرت جهاني پيدا كند.

اونيل پس از گذراندن تحصيلات اوليه وارد دانشگاه لويزيانا شد و به تحصيل در رشته‌ي تجارت پرداخت. در همان روزگار با سرمربي تيم ملي آمريكا هم آشنا شد و توانست وارد دنياي حرفه‌اي بسكتبال شود.

* اونيل پليس مي شود!

شكيل اونيل كه به كارهاي قضايي بي علاقه نبود پس از گذراندن يك دوره در آكادمي حقوقي به عنوان پليس شهر لس آنجلس مشغول به كار شد. در سال 2005 اونيل لقب مارشال را از پليس آمريكا دريافت كرد و توانست پرونده‌ي تجاوز به كودكان در لس آنجلس را با موفقيت پيگيري كند.

"شك بزرگ" از آلبوم رپ تا حضور كنار مايكل جكسون

اونيل از همان آغاز حضورش در سطح اول بسكتبال جهان در عرصه‌ي موسيقي هم بي كار نبود و شش آلبوم روانه بازار كرد. آلبوم‌هاي او هر چند با انتقاد بسياري از كارشناسان و هنرمندان روبرو شد، اما او توانست جايزه‌ي پلاتينوم را براي اولين آلبوم خود به دست آورد. اونيل يك بار هم در يك اجرا در كنار مايكل جكسون بزرگ‌ترين خواننده‌ي آمريكا حضور پيدا كرد.

اونيل در چند فيلم سينمايي هم بازي كرد كه البته اين فعاليت او هم با انتقادهاي زيادي روبرو شد. حضور در فيلم‌هاي "همسر وفرزندانم" ، "باور نمي كني"، " پاركز" و چند فيلم و كليپ ديگر از او ستاره‌اي در دنياي سينما نساخت.

اونيل ارسطوي بزرگ رسانه‌ها

يكي ديگر از جنبه‌هاي شهرت اونيل به رابطه‌ي بسيار قوي و هوشمندانه‌ي او با رسانه‌ها برمي گردد. خبرنگاران جهان به او لقب ارسوطي بزرگ را داده بودند چرا كه او در مصاحبه‌هايش بسيار سنجيده و زيركانه عمل مي كرد. القابي مانند "ديزل" ، "شك بزرگ" . " شامروك" هم در طول سال‌هاي بازيگري براي او در نظر گرفته شد.

* حضور ستاره در رشته‌هاي رزمي

اونيل از سال 2000 تصميم گرفت در ساير رشته‌ها هم فعاليت داشته باشد. حضور در هنرهاي رزمي تلفيقي (MMA)، بوكس، كيك بوكسينگ، جي جوتسو، موي تاي و كشتي مسلما به اندازه‌ي حضور او در بسكتبال موفقيت آميز نبود، اما شهرت اونيل براي كشاندن مردم به سالن‌ها كافي بود.

شكيل اونيل عنوان پنجمي امتيازآورترين بازيكن تاريخ جهان، پنجمين پرتاب كننده منطقه‌اي، دوازدهمين ريباندر و هفتمين بلاك كننده تاريخ NBA را در كارنامه دارد. پرتاب‌هاي فوق العاده او (هم منطقه‌اي و هم سه امتيازي) زبانزد خاص و عام بود. مهارت خاص او البته پرتاب سه امتيازي در وضعيت نامتعادل و مقابل مدافعان بلند قامت بود.


اونيل در كنسرت موسيقي پرتاب سه امتيازي اونيل در حالت نامتعادل اونيل در نشست خبري بازنشستگي‌اش را اعلام مي كند



نظرات شما عزیزان:

شكيل
ساعت13:07---20 خرداد 1390
چه كسي مي تونه جاي شك رو بگيره

1/1
ساعت14:39---17 خرداد 1390
تو بازيكن ها فقط شك رو قبول دارم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 38974
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

خدمات وبلاگ نويسان جوان

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

كد ماوس

تعبیر خواب آنلاین